Dagje rust - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu Dagje rust - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

Dagje rust

Door: Karin

05 Augustus 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Vanmorgen werden we rond 10 uur wakker. Dat is echt uitslapen voor een pelgrim!
Samen met de zussen zijn we wat gaan eten en daarna zijn we samen met David naar de pelgrimsmis gegaan. En ja, net als 2 jaar geleden hadden we weer geluk en hebben het grote wierookvat door de kerk zien zweven. Dat is zo machtig mooi om te zien daar dan lopen de tranen vanzelf over je gezicht. Je voelt je zo gelukkig over al die mooie weken dat je hebt mogen wandelen en alle mensen die je daarbij ontmoet hebt.
Daarna zijn we wat gaan eten en op souvenierjacht gegaan. Die mogen niet te zwaar zijn want we moeten ze nog 4 dagen meenemen op onze rug!
Toen we in de kerk Jacobus wilden gaan omarmen, kwamen we daar Carmen en haar vriend nog tegen. Zij liepen de afgelopen dagen in de groep van 100 scouts dus we hadden niet gedacht ze nog te zien. Ze zijn hier een dag eerder omdat het op Monto Gozo heel druk was vanwege de viering van het feit dat de paus hier zoveel jaar gelden was.
Nu zijn we op weg naar Franciscus van Assisi omdat het 700 jaar geleden is dat hij hier was en we daarom een extra certificaat kunnen halen.
Vanavond gaan we nog met een hele groep eten en afscheid nemen van de meeste van hen want er lopen er niet zoveel door.
Wij wel dus morgen om een uur of 7 loopt onze pelgrimswekker weer af zodat we de laatste 110 kilometer naar Finisterre kunnen gaan lopen. We hebben er zin in en onze benen doen het nog prima!

Buen camino!

• 05 Augustus 2014 - 20:47

Karin:

Hallo kanjers,

Wat hebben jullie het weer fantastisch gedaan! Ik ben weer apetrots op jullie!
    Ik ben vereerd dat ik elke keer jullie verslagen heb mogen bijwerken en dat ik dus ook al die mooie verhalen een beetje heb mee mogen maken.
    Ik heb er van genoten en jullie helemaal!
    Heel veel succes met de laatste kilometers, maar dat zal geen enkel probleem zijn voor jullie!

Heel veel plezier en nog een paar dagen genieten van het wandelen!

Dikke knuffel, Kaat

• 05 Augustus 2014 - 23:01

Erik En Wil De Blaauw:

Hallo Esther en Mieke,

weer een geweldige prestatie gefeliciteerd hiermee. Hebben genoten van jullie verslagen,waren weer in gedachten terug in Spanje en de omgeving waar jullie doorheen liepen. Volgens ons hebben jullie weer een geweldige onvergetelijke tijd gehad.
    Succes met het laatste gedeelte maar dat zal wel lukken.

Groetjes Erik en Wil