Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

Santiago

Door: Karin

04 Augustus 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Vanmorgen zijn we om half 7 in het donker vertrokken om de laatste 26 km naar Santiago te lopen. Na 9 km hebben we lekker gegeten in Pedrouzo omdat we alleen nog maar koekjes hadden als ontbijt. Daarna zijn we langs een steil klimmetje langs het vliegveld gelopen en toen op naar Monto Gozo. Daar kwamen we Yvonne en Nadine tegen en samen zijn we de stad ingelopen.
Het laatste stuk heeft Mieke op haar blote voeten gedaan!
In de stad kwamen we mensen uit Kaatsheuvel tegen die mij kende maar ik hen niet. We hebben afgesproken om thuis een keer koffie te drinken want pelgrims zijn vrienden!
Daarna kwamen we een mevrouw tegen die ons een kamer aan bood voor 15 euro en dus zijn we snel met haar mee gegaan.
We slapen in het centrum. Na een douche zijn we de stad ingegaan.
Eerst lekker voor de kathedraal gezeten en toen op weg om onze compostela te halen. Die moest nog even wachten omdat we eerst Sander en zijn vriendin tegen kwamen en we daar even mee hebben zitten kletsen. Daarna onze compostela gehaald en supertrots naar het Nederlandse pelgrimshuis gegaan en daar even gezellig zitten kletsen. Daarna weer anderen tegen gekomen. Gezellig!
Nu zitten we in een Duits Amerikaans gezelschap te genieten van een pizza. En verder, we kijken wat, en kijken nog meer.
Mieke heeft al een shirt en oorbellen!
Morgen slapen we lekker uit en gaan dan in ieder geval naar de pelgrimsmis. Woensdag gaan we dan verder, nog 4 heerlijke dagen lopen naar Finisterre.

Buen camino!!!

• 04 Augustus 2014 - 21:57

Wim Lambrechts:

Hallo meiden

Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie tweede compostella.Ik ben blij dat het zo goed is gegaan.Ik hoop dat jullie heel erg genieten van dat gevoel van iets geweldigs gedaan te hebben.En nu mogen jullie nog een paar dagen verder lopen naar de Cape.Ik blijf jullie volgen op dit laatste stuk naar de zee. In gedachten fiets ik met jullie mee, want, die andere opa zei het al. Dat is minder vermoeiend. HEEL VEEL PLEZIER NOG SAMEN, en tot gauw.
    Liefs
    Opa Lambrechts