Het delen van brood - Reisverslag uit Cerceda, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu Het delen van brood - Reisverslag uit Cerceda, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

Het delen van brood

Door: Karin

03 Augustus 2014 | Spanje, Cerceda

Vanmorgen hebben we ons verslapen. We wilden om 7 uur opstaan maar dat werd kwart voor 8. Gelukkig hadden we gisteravond een herberg gebeld en dat blijken meer mensen te hebben gedaan want het zit vol.
Het brood dat in de ochtend overblijft gaat zoals altijd in de rugzak van Mieke. Ze heeft dat brood niet zelf nodig maar deelt het uit aan alle zielige honden en katten langs de camino! Die zijn er genoeg dus ze doet goed werk.

In de regen zijn we vanmorgen naar Arzua gelopen, ongeveer 14 kilometer. Onderweg gezellig met Nadine en Mieke gekletst dus we waren er zo. Het was ook gezellig om te lopen omdat dit een heel mooi deel van Spanje is. Foto gemaakt bij het 50 kilometerpunt en onderweg ook roodkapje nog tegen gekomen. In Arzua hebben we zitten eten en daarna nog 11 kilometer gelopen naar hier, Salceda. Een gehucht met 3 huizen en een bar waar we vanavond wat kunnen eten.
Morgen staan we om 6 uur op voor de laatste 26 kilometer naar Santiago.
Het is raar maar morgen rond deze tijd zijn we in de stad.
Gisteravond hebben we nog met een hele groep zitten kletsen over de camino en ook hebben we op dinsdagavond om 6 uur afgesproken voor de kerk om dan samen iets te gaan eten. Van een aantal gaan we dan zeker afscheid nemen maar er zijn er ook die, net als wij, nog 4 dagen verder lopen.
Misschien dat we daarom ook nog niet zo met het einde bezig zijn omda Santiago morgen voor ons geen eindpunt is.
Buen Camino

• 04 Augustus 2014 - 17:10

Nelliedijkshoorn:

Hoi mieke en esther.
    Wat goed van jou mieke om, brood te geven aan bij de zwerfdieren. Tevens een mooie foto .
    Geniet, samen nog maar ik vind het nog heel bijzonder, wat jullie allemaal ondernemen.
    groetjes en nog veel wandel plezier! Nellie

• 04 Augustus 2014 - 20:59

Jack En Suus:

Hoi mieke
    Pol zag of rook water bij het uitlaten vandaag (we kamperen bij een meer) en rende onmiddelijk het water in, was er niet uit te krijgen!
    We hebben blikken voer gekocht want hij eet geen brokken hier en begon mager te worden.

Ga je nog vragen of je aan het wierookvat mag rondslingeren door de kathedraal in santiago de compostella?
    Feest ze samen met mama, geniet van de stad!

Tot over een kleine week, zal blij zijn jou en mama weer te zien.

Groetjes, ook van suus!