Drukte - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu Drukte - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

Drukte

25 Juli 2012 | Spanje, Portomarín

Hoi allemaal,
Gisteren met Jack nog naar Samos gereden naar een erg mooi klooster. We kregen een prive rondleiding en dat was erg interessant. Daarna nog even in Sarria rond gekeken en daar kwamen we Bert en Ineke tegen. We hebben hen sinds Sahagun niet meer gezien dus we hebben gezellig even bij gekletst.
vandaag weer om 6.15 uur opgestaan en 22 km gelopen naar Portomarin. In Sarria starten heel veel mensen ivm de laatste 100 km en de compostela die je dan kunt halen. Het was vandaag dus erg druk en dat zal de komende 4 dagen wel blijven. Dat is even wennen want een plekje zoeken bij een bar is dan wat moeilijker. oen we even zaten kwam het Argentijnse meisje voorbij wat we sinds Carrion niet meer gezien hadden dus even gezellig bij gekletst. We zijn het 100 km punt nu voorbij maar dat leek meer op een vuilnisbelt, erg jammer.
In Portomarin zat de rest van de familie ons al op te wachten. Suus loopt toch niet mee want de dag over Cruz de ferro was haar toch wat tegen gevallen.
Toen ik net dit stukje ging schrijven kwam Remi hier voorbij, de Nederlandse jongen die we ook regelmatig tegen komen. Ook zij willen zondag in Santago zijn dus we hopen daar zondag nog veel mensen tegen te komen. Santaigo is het einde van 5 hele mooie weken dus we stellen ons er niet zoveel bij voor. De reis er naar toe is geweldig nog steeds elke dag ondanks dat er wel wat spiertjes zijn die zo langzamerhand in opstand komen.
Voor het eerst in al die weken horen we nu ook onweer dus misschien krijgen we nu dan toch een beetje regen.
groetjes, Mieke en Esther

• 26 Juli 2012 - 10:09

Kaat:

Hoi familie,

Hier is het ondertussen heerlijk weer! Maar ze verwachten natuurlijk wel vrijdag weer onweer!!! Echt Nederlands, maar voor nu is het genieten!
    Beginnen er spieren in opstand te komen... wat raar! Toch valt het wel mee dat dat nu pas gebeurt, ben maar blij! Nu zijn jullie echt begonnen aan de laatste loodjes, ik vind het echt super knap wat jullie gedaan hebben! Veel succes de laatste dagen en ik hoop dat jullie het droog houden!!!!

Groetjes

• 26 Juli 2012 - 14:12

Marijke Van Poele:

Ha Esther en Mieke,
    Weer terug van onze vakantie lees ik met bewondering jullie reisverslagen!
    Mooie route met bezienswaardigheden en de speciale gesprekken met elkaar en diverse mensen, wat zal dit een onvergetelijke wandeltocht gaan worden voor jullie alle vier!
    Succes nog met de laatste kilometers!
    Hartelijke groet!

• 27 Juli 2012 - 20:39

Door: Hanneke De Gouw:

hoi,

ik schrijf diit wel 2 dagen later maarja.

al 2 dagen terug van vakantie het was ook heel leuk op de camping.
    mijn 2 broers hebben heel vaak gevoetbalt en ik gespeelt met wat vriendinnetjes in de speeltuin.
    2 vriendinnetje (hun waren zusjes) waren ook gewoon nederlands en nog 1 vriendin maar die was frans. dus we moesten een beetje frans praten maar dat kunnen we niet echt. en we hadden nog 1 vriendin en die was frans engels en een beetje spaans (dat zij ze zelf dat ze een beetje spaans sprak)
    en tegen har spreken we engels maar die andere twee nederlandse vrienden die konde niet zo goed engels maar ik beter.
    ik heb jullie verhaaltjes gelezen het was geweldig!!!!!!!!!!!!! :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
    en nog voor dat laaste stukje succes

doei en de groetjes van uit drunen

hanneke