Mooier dan mooi - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu Mooier dan mooi - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

Mooier dan mooi

Door: Esther

22 Juli 2012 | Spanje, Cebreiro

hoi allemaal,
Liepen we gisteren nog tussen de druiven, vandaag gingen we door een smalle vallei. Elke dag is het landschap anders. Door heel veel dorpjes zijn we vandaag van 500 naar 1300 meter geklommen. Een tocht van 28 km die zooooooooo mooi was. Dat moet je zelf zien. Vooral de laatste 9 km waren super, ze waren wel stijl maar als beloning voor al ons werk was daar steeds het geweldige uitzicht. Met de voet van Mieke is het goed gegaan nog wel met behulp van een extra laagje maar verder goed.
Toen we na 9 km toe waren aan koffie stond in de bar het programma blik op de weg aan. Achter de bar stond een Nederlandse Spanjaard uit Rotterdam. Een heerlijk plekje om te wonen had hij daar maar hij moest wel hard werken. Daar nog op de foto gegaan met een mevrouw uit Canada. Verder door gelopen en bij een mooi kerkje maar weer eens een echt kaarsje aangestoken en lieve heertje geef mooi weertje gezongen voor iedereen in Nederland.
In o, ceibrero een mooie stempel gehaald bij de kerk waar in een speciaal kastje een kelk staan waarin, volgens de legende, ooit wijn in bloed veranderde en een hosti in vlees (het boek van Bill is echt heel handig).
Een super dag, Jack en Suus hadden vandaag een rust dag. Morgen verhuizen zij naar Sarria waar wij lopend over 2 dagen zullen zijn.
We naderen Santiago, nog maar 154 km het komt akelig dichtbij. Volgende week zondag zullen we er hoogstwaarschijnlijk zijn dus ons pap en Ben moeten de turbo aan zetten.
Groetjes, Mieke en Esther