Karakter - Reisverslag uit León, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu Karakter - Reisverslag uit León, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

Karakter

Door: Esther

16 Juli 2012 | Spanje, León

Hoi allemaal,
We zitten in Leon en hebben er al bijna 475 km op zitten. Nog 300 te gaan maar daar zijn we helemaal niet mee bezig. Je leeft hier bij de dag en voelt als je op staat of het nog koud is of niet en naar boven kijken hoeft hier eigenlijk niet want je weet al dat het mooi weer is.
Van Burgos naar hier was een lang stuk en vanaf Castrojeriz was het saai maar........ We hebben het wel gedaan want ook dat hoort bij de camino. Daarbij maak ik een diepe buiging voor Mieke. Die staat elke morgen om 7 uur mee op(na ongeveer 5 keer roepen) en loopt dan de hele dag gezellig naast me of, vooral het eerste uur als ze wakker aan het worden is, achter me. Na dat uur komt er leven in dat slaat haat fantasie op hol, hebben we hele mooie gesprekken en genieten van de dingen en mensen om ons heen. Soms vraag ik weleens of ze eerder wil stoppen op een dag maar het antwoord is dan altijd, nee.
Het is een eer om zo samen te lopen en samen over van alles te praten maar soms ook over niets ( opa met een blinddoek om, in de kofferbak, ontvoeren naar het asiel om een hond uit te zoeken!!!!!).
Vandaag in Leon zag ze een Nederlander terug die zij een Suus in sjpdp nog hadden gezien. Dan onstaat er een heel leuk gesprek. Haar camino is een hele waardevolle daar kan geen les maatschappijleer of godsdienst tegen op. Onderweg praten we ook over het waarom en onstaan van de camino. ( boekje van Bill is erg handig).Ik ben dus super trots.
De voorsteden van Leon vielen vandaag erg mee. Een stad in lopen als pelgrim is iets heel anders als de stad in rijden met de auto. Je ervaart een stad heel anders. Leon is een mooie stad maar Burgos sprak ons meer aan. samen met Suus en Jack hebben lekker ergens zitten eten en nu zijn we terug op de camping. Aan het einde van de middag rijden we nog naar een klooster net boven Mansilla dat volgens ons caminoboek erg mooi is. Dat is het voordeel van volgers met een auto. Morgen lopen we de stad weer uit richting Villadangos del paramo. De komende week geven ze warmer weer dus we hopen snel hoog in de bergen te zijn. We hebben er in ieder geval veel zin in.
Bon camino

• 16 Juli 2012 - 21:49

Ans Muskens:

Hallo allemaal
    Bij het lezen van jullie verhalen worden wij alleen maar steeds droeviger. Jullie hebben alle dagen warm weer. Esther je kunt je niet voorstellen hoe groot het verschil is. Zaterdag de hele dag regen. Gister ging het een beetje, slechts een enkel buitje. Nu een bui die al 12 uren bezig is en de wind jankt om het huis alsof het november is.Ik zou graag een dag een vlieg zijn die meereist op jullie rug om te voelen hoe aangenaam de warmte van de zon is. Voor mij persoonlijk is het geen drame maar veel mensen zitten met hun gezin op bjivoorbeeld een camping in Zeeland. Alle dagen regen en een temperatuur die blijft steken op 15 graden.Ook al begrijp ik dat de warmte soms even niet zo lekker is als je gaat lopen, hier verlangen wij erna.Als je dit leest hoop ik dat jullie beseffen dat jullie niet alleen met het weer het getroffen hebben maar de band die je krijgt als gezin met deze tocht, iets is wat je maar een keer in je leven meemaakt. Succes, maar vooral geniet van en met elkaar.
    Groetjesw
    Ans

• 17 Juli 2012 - 07:26

Joriza:

Hallo,

Fijn om te lezen dat het lopen goed gaat en jullie enorm genieten. En... wat een prachtig weer! Hopen dat er wat van deze kant op komt... Hier is het slecht weer dus tijd voor de computer om je verslag te lezen!
    Naast complimenten voor jullie ook voor Jack en Suus. Zij volgen jullie toch ook maar al weken en zetten tent op en af. Wel heerlijk zo dat je elkaar niet hoeft te missen al die weken en je verhaal aan elkaar kwijt kunt.
    Wandel ze weer en op richting Astorga en vervolgens Cruz de Ferro!

Groetjes Joriza

• 18 Juli 2012 - 10:00

Willy Van Uit Breda:

geweldig om het verslag van de reis te volgen fijn omdat samen doen ik geniet van de mooie verslagen hier is het maar somber en ik verlang dat het hier ook wat beter word nu luitjes verder een goede reis van mij Willy van Riel