Takkie - Reisverslag uit León, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu Takkie - Reisverslag uit León, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

Takkie

Door: Esther

15 Juli 2012 | Spanje, León

Hoi allemaal,
Gistermiddag samen met Jack in, Sahagun rond gekeken en het beroemde beeldje van Sahagun gevonden. Lekker op een pleintje onder de bomen koffie gedronken samen met het Nederlandse stel dat we wel vaker tegen komen, lekker even bij kletsen.
Vandaag hebben we 23 km gelopen tot aan Puente de villarente. Volgens de kaart was het eerste stuk 13 km voor ons gevoel was het veel verder maar de beloning kwam in de vorm van een zeer mooie bar, een blauwe muur met ogen en heel veel teksten erop en volgens de krant ( ook op de muur) Elvis achter de bar. Een leuke koffieplek.
Daarna doorgelopen naar Mansilla de las mulas en daar op het plein voor de kerk zitten eten. Een erg mooi plaatsje waar je best wat langer kunt blijven. Er zou daar ook een camping zijn maar Jack stond er voor een gesloten hek en moest dus doorrijden naar Leon.

Vandaag hadden we Takkie weer mee genomen en die moest vlak na het begin al op de foto met een Duits echtpaar. Iedereen wil hem altijd aaien omdat het een dwerghondje is. Daar moet hij niets van hebben. Hij loopt het liefst los mee en als hij bankjes ziet dan loopt hij al vooruit om te kijken of er nog boterhammen zijn achter gelaten. Daarna gaat hij dan op zoek naar water voor bij de boterhammen. Erg zelfstandig.

Na Mansilla zijn we nog 6 km verder gelopen langs een warme saaie weg. Morgen moeten we de voorsteden van Leon door maar als beloning krijgen we dan een mooie stad.
De camping bij Leon is een verademing vergeleken met de camping in Sahagun. Lekker onder de bomen in de schaduw.
Bon Camino

• 15 Juli 2012 - 16:32

Judith:

Het moet prachtig zijn om straks al jullie foto's te zien.
    Die Takkie, wat een hond is het ook he!
    Succes morgen door de voorsteden van Leon!

Groetjes,

Frits, Judith, Yinte, Sabrina en Alicia

• 15 Juli 2012 - 17:57

Toos V Delft:

Mieke en Esther, ik zou willen dat ik 10 jaar jonger was,wat zou ik dat graag ook een keertje doen, heel veel succes en veel wandel plezier. Groetjes,Toos

• 15 Juli 2012 - 18:33

Wim Lambrechts:

Hoi Familie
    Wat een leuk verhaal ES. Het is ook heel bijzonder zo met je hele gezin de camino te doen. En eigenlijk verdienen jullie alle vier bij aankomst in Santiago een oorkonde en voor mij daar nog ook nog gerust een gouden randje omheen. Geniet van Leon het is een mooie stad. En daarna op naar de paddestoel bij Cruz de Ferro. Het wat saaie landschap heb je dan definitief achter je en Galicie komt in zicht. En Es dat loopwonder op twee benen dat naast je loopt, kan die ook niet eens een keer wat schrijven, of is ze daar te verlegen voor? Ik kan het me niet voor stellen.
    Loop ze en Bon Camino
    Wim