natte dag - Reisverslag uit Nájera, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu natte dag - Reisverslag uit Nájera, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

natte dag

Door: esther

20 Juli 2014 | Spanje, Nájera

Vanmorgen zijn we om half 6 opgestaan. Als je met 40 mensen op een zaal slaapt ben je er vanzelf rond die tijd uit. Dan rugzak inpakken en om half 7 zijn we vertrokken, in de regen. Gelukkig stopte dat voor het einde van Logrono. In Navarette hebben we heerlijke koffie gedronken en daarna zijn we, met een hele groep pelgrims doorgelopen naar Najera, 30 km.
Onderweg kregen we nog meer regen dus hebben nu al meer regen gehad dan op heel onze vorige camino.
Rond 2 uur waren we hier en na een lekkere douche zijn we op zoek gegaan naar wat eten. Helaas was de supermarkt al dicht en dus eten we vanavond buiten de herberg.
Op de terugweg van de supermarkt kregen we nog een plens water over ons heen dus hebben we onder het genot van een glas wijn maar even zitten schuilen en even bij gekletst met een paar andere pelgrims.
We slapen hier op een slaapzaal met 90 mensen maar met goede oordoppen in hoor je daar weinig van. Morgen lopen we 21 km naar de kip en de haan. Hopelijk hebben we dan wel een drogere dag.
En de bril van Mieke....... die hebben we niet meer gevonden.
Met onze benen, voeten gaat het verder goed. We hebben al een lekker kleurtje en beginnen alweer pelgrimsbenen te krijgen.
Buen camino

• 20 Juli 2014 - 20:28

Karin:

Dat klinkt n beetje net als hier, af en toe een bui! Doe je n beetje rustig aan met de wijn!!!!
    Heel veel plezier meiden, maar dat lukt wel, denk ik!!!

Dikke knuffel

• 21 Juli 2014 - 11:30

Wim Lambrechts:

Hallo meiden

Pas je een beetje op die hartrock dochter van je, Esther, voor je het weet ben je ze kwijt. Ik had gedacht dat Mieke wel een nacht in zo'n berggrot had willen slapen in Nejara er zijn er genoeg. En nu op weg naar het pluimvee van St Domingo de Calzada. Voor lopers is dat maar 20 Km. Dus dat wordt een makkelijke dag voor jullie zeker nu jullie kuiten de omvang beginnen te krijgen van twee stevige weipalen.
    Heel veel plezier
    Opa en Nellie