zwembad - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu zwembad - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

zwembad

Door: esther

18 Juli 2014 | Spanje, Torres del Río

Hoi allemaal,
Gisteravond hebben we heerlijk zitten genieten van het zelfgemaakte eten van Pascal. Samen met Sergio uit Colombia had hij dat klaar gemaakt en het was wederom erg lekker. Daarna hebben we nog samen met Sergio zitten kaarten. Hij kan nu ezelen.
We zitten in Torres del Rio. We hebben vandaag 27 km. gelopen.
Mieke had gisterenavond het idee om om 5 uur op te staan en dus hebben we dat gedaan. In het donker hebben we buiten de alberque onze boterhammen gegeten en zijn toen op weg gegaan. We zijn via een andere weg naar Los Arcos gelopen dan twee jaar geleden dus we hadden een stukje nieuwe camino. In Los Arcos hebben we brood gehaald waar Obama ook een broodje heeft gekocht!!!!We waren daar rond 11 uur en dus zijn we nog 7 km verder gelopen naar hier.
Bij de ingang van het dorp stond aangegeven welke alberques een zwembad hadden en daar zijn we dus naar toe gelopen. Bij 36 graden geen overbodige luxe. Het bad is klein maar wel lekker koud.
2 dagen geleden hebben we in Puenta nog een waterpolo wedstrijd gespeeld met andere pelgrims. Een leuke afwisseling met het lopen.

Het is erg warm maar door vroeg te vertrekken is het prima te lopen. Morgen lopen we verder naar Logrono en daarna naar Najera waar we misschien de bril van Mieke nog kunnen terugvinden die ze daar twee jaar geleden kwijt raakte.
De middagen brengen we meestal rustig in de schaduw door met andere pelgrims. We kennen er ondertussen veel en je komt elkaar steeds weer tegen en klets dan even bij over hoe het gaat. Erg gezellig. Iets wat we twee jaar geleden niet hadden maar nu wel.
Tot Burgos lopen we verder met Pascal en Marleen en na Burgos gaan we de trein pakken maar dat duurt nog bijna een weekje.
Hoop dat de hitte bij jullie een beetje mee valt. Hier schijnt het morgen iets frisser te worden en we lopen maar 20 km dus kunnen we iets later opstaan.
Buen camino.

• 18 Juli 2014 - 19:43

Sylvia En Suzanne Van Esch:

Hoi,
    Wat een avonturen toch weer. Leuk dat we zo met jullie mee kunnen wandelen.
    Groetjes Sylvia en Suzanne van Esch

• 19 Juli 2014 - 13:41

Wim Lambrechts:

Hallo Mieke en Esther
    Ik was al een beetje op de hoogte van jullie ervaringen,maar nu we weer thuis zijn kan ik jullie verslagen weer volgen. k vraag me toch af waar je de energie vandaan haalt om na een dagmars lopen ook nog eens een waterpolo wedstrijd te spelen. Jullie ontmoeten nu veel meer pelgrims als de vorige keer en eigenlijk zijn jullie nooit alleen. Onze vakantie zit er op.Veel gefietst en langs de zee gelopen. Als ik jullie verslag lees bekruipt me toch weer dat zwerversgevoel en denk ik.....zou het niet leuk zijn om nog een keer op de fiets te springen en naar Santiago te fietsen.Misschien komt het er nog wel een keer weer van.
    Goede reis en in gedachte loop ik(fiets ik) met jullie mee.
    Groetjes
    Opa Lambtechts

• 19 Juli 2014 - 17:48

Brigit:

Hoi Mieke en Esther,

De eerste week ben ik zelf weg geweest, dus ik heb vandaag even jullie belevenissen tot nu toe gelezen. Het klinkt weer fantastisch. Nu jullie 'op het pad' blijven, maak je weer andere dingen mee en beleef je het misschien nog intenser. Ik wens jullie nog veel wandelplezier en lees over een week weer bij ( ga nog een week weg).
    Geniet ervan