onverwachts weerzien - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu onverwachts weerzien - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

onverwachts weerzien

28 Juli 2012 | Spanje, Pedrouzo

Hoi allemaal,
Vanmorgen zijn we vanuit Arzua gaan lopen. daar komt ook de camino del norte bij de camino de frances. Die noord route heeft ons pap gereden dus de hele dag hadden wij al bedacht dat we hem tegen konden komen. Toen Jack ons net had opgehaald, 12 km voor Santiago, ging de telefoon. Ons pap belde om te vertellen dat hij in Arzua zat. Daar kwamen wij nog langs om terug te gaan naar de camping en dus.......... Hebben we hem al een dag eerder gezien en al lekker bij zitten kletsen. Op de camino gebeuren een heleboel onverwachte dingen, zo ook dit.
We hebben vandaag een bewolkte Loopdag gehad maar dat is ook weleens lekker. We hadden ook nog wat stevige klimmetjes dus onze been spieren moesten toch nog hun best doen. Weer een dag van veel bos en in die bossen zijn hier heel erg mooi. Pas na 11 km konden we aan de koffie maar die smaakte dan ook weer heerlijk. Daarna door gelopen naar Pedrouza en onderweg een heleboel mensen tegen gekomen die we vaak tegen zijn gekomen de afgelopen weken en dat is altijd gezellig. Morgen zit het er op en komen we allemaal aan in Santiago, 5 weken hebben we gelopen van het ene naar het andere landschap, van het ene naar het andere verhaal. We zijn trots op ons zelf maar vonden het lopen op zich eigenlijk nooit zwaar. Allebei vonden we de 17 km lange rechte weg over de meseta het ergst (lopen en aan niets denken) en allebei vonden we de oversteek over de Pyreneeën de allermooiste dag. Er was geen een dag dat we geen zin hadden om te lopen. Om dit te snappen moet je dit denk ik zelf een keer hebben gedaan en Piet kan dat weten. Het is zo mooi, de rest van de wereld lijkt zover weg. Je hoeft alleen maar te lopen en om je heen gebeuren dingen die allemaal op hun plaats passen, heerlijk.
Morgen ga ik ook een diepe buiging maken voor Mieke, we zijn onderweg wel kinderen van haar leeftijd tegen gekomen maar geen kinderen die de hele camino hebben gelopen. Dat heeft zij wel gedaan en met veel plezier, al moet je haarniet voor 7 uur uit bed roepen want dan is ze nog een uurtje langer stil. In september wil ze ook nog de 80 van de langstraat gaan lopen.
Het was mooi en het is nog steeds mooi, morgen komen we aan in Santiago en gaan we Jacobus kussen. Dat doe ik elke avond al wel maar die is nog niet heilig.
Jack heeft vandaag met Suus nog een heel mooi kasteel bezocht dus ook die heeft een leuke dag gehad. Morgen vroeg pakken we hier alles in en rijden samen naar San paio. wij gaan dan lopend verder naar Santiago en Jack gaat een camping zoeken in Santiago. En morgen avond, dan gaan we lekker ergens eten en een lekker glas wijn drinken op een super avontuur.
Bon camino

• 28 Juli 2012 - 21:06

Kaat:

Bijna op het einde, wat een avontuur! We hebben genoten van jullie avonturen en kunnen niet wachten om alle verhalen te horen. Morgen nog n klein stukje lopen en dan hebben jullie het volbracht! We zijn zo trots en vinden het jammer dat we er morgen niet bij kunnen zijn, maar in gedachten zijn we erbij! Heel veel succes en plezier morgen op jullie laatste loopdag! Geniet er van!
    Heel veel liefs!
    Michael en Karin

• 28 Juli 2012 - 22:54

Suzanne & Sylvia:

Dames,

Petje af voor jullie !! Ook voor Suus en Jack.
    Geniet van de laatste loopdag.

Groetjes Suzanne en Sylvia