Genieten - Reisverslag uit Pedrafita, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Pedrafita, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: Karin

29 Juli 2014 | Spanje, Pedrafita

In het donker zijn we vanmorgen vertrokken op weg naar boven. Plan was om in la Faba te stoppen op 25 kilometer maar.... Mieke vond het daar maar niets en wilde slapen op Cebreiro en dus zijn we nog 5 kilometer naar boven geklommen en genieten hier nu, boven op Cebreiro van een prachtig uitzicht. Waar je ook kijkt overal is het mooi! De grote herberg nemen we maar even op de koop toe.
De weg hier naar toe begon vlak door een dal maar de laatste 10 kilometer gaan stevig omhoog. Onderweg hebben we veel bekenden gezien van de afgelopen dagen. Zo loopt er een Spanjaard met maandverband onder zijn voeten vanwege zijn enorme blaren! Met Carmen uit Valencia hebben we vandaag Spaans geoefend en Mieke heeft een hele tijd met een Australiër gelopen.
In een van de dorpjes onderweg hebben we nog een kaarsje opgestoken voor Jack en Suus. Zij zijn vandaag ook vertrokken. Over ongeveer anderhalve week zullen we ze eindelijk weer zien. Maar voorlopig zijn we nog wel even onderweg. Morgen lopen we naar benden naar Triacastela en de dag erna komen we bij de laatste 100 kilometer.
Gisteravond hebben we met 2 Duitse meisjes gekeken hoe we de slaapdrukte daar kunnen omzeilen.
Maar eerst gaan we vanavond genieten van Cebreiro, onze laatste hoge camino berg.

Buen camino!