Mieke geeft gas - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu Mieke geeft gas - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

Mieke geeft gas

Door: Karin

27 Juli 2014 | Spanje, Ponferrada

Gisteren geen wifi boven op de berg bij Foncabon. We hebben er geslapen in een mooie herberg en genoten van het uitzicht!
Om 6 uur waren we in het donker uit Murias vertrokken voor ongeveer 25 kilometer lopen bergop. In de ochtend is de natuur op zijn mooist, vlak voor ons stak een hert over dus we hebben lopen genieten. In Rabanal zaten we om 10 uur al aan het brood en rond 1 uur waren we, na een pittige klim, boven. In de herberg was het weer gezellig en het eten was goed.

Vanmorgen zijn we in het licht vertrokken naar Cruz de Ferro om daar de wensen van de kinderen uit mijn klas op te hangen. En om een steentje met een ster erop daar neer te leggen, symbool voor mijn lieve lieve moeder die ons hopelijk vanaf een mooie ster daarboven ziet....
We zijn er dit jaar niet lang gebleven omdat ze ook een markt aan het opstarten waren en het druk was. Daarna langs Manjarin, blijft een apart plekje, naar El Acebo voor een lekkere bak koffie.
Daarna gaf Mieke gas en samen met Ben uit Brussel was ze zo de berg af! In Molinsenca zaten ze gelukkig te wachten, maar daar bleek dat Mieke nog niet wilde stoppen, terwijl je daar heerlijk in de rivier kunt zwemmen, en dus zijn we na wat brood langs een hele warme weg naar Ponferrada gelopen. Hier slapen we weer in een soort klooster met 170 anderen dus erg druk. Gelukkig kleine kamers, dus gezellig geklets met onze Bulgaarse overbuurvrouwen. Na een douche en wat soep genieten we nu van een koud glas drinken, want het is hier erg warm!
Grappig is nu dat we op dit deel van de camino allemaal fietsers tegen komen die we al eerder hebben gezien!
We gaan op zoek naar wat te eten en om half 10 moet in de herberg het licht uit, dus op tijd naar bed!

Buen Camino!

• 28 Juli 2014 - 14:43

Nelliedijkshoorn:

Hallo esther en mieke.
    wat geweldig dat jullie, het samen zo goed doen!
    Leuk om te volgen, waar jullie zijn.
    ga zo door en nog.veel wandel plezier.
    tot een volgende keer. Gr nellie.

• 28 Juli 2014 - 17:01

Francesco:

Hi,

Ik had nog wat in te halen van jullie reisverslagen..
    We waren nl zelf ook ff weg, weekje Ardennen, en ook erg leuk gehad
    Maar mijn wandelingen en belevenissen kunnen zeker niet op tegen die van jullie.

Geniet nog even van de fijne tijd daar en groetjes vanuit de Kets, die vanochtend weer eens ondergelopen was door extreme harde en lange stortbui.
    Heb je geen stromend riviertje nodig om lekker af te koelen of op te frissen..
    En we krijgen er vanavond waarschijnlijk weer een.

Veel succes nog verder,

Francesco

• 28 Juli 2014 - 17:04

Francesco:

Nog aanvullend:

In ieder geval kun je volgens mij over jullie reis en de vele ontmoetingen straks wel een boek gaan schrijven , lijkt me

Groetjes ook van Marielle, Nikki, Iris en de diertjes.