Jacobus kwam voorbij - Reisverslag uit Olveira, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu Jacobus kwam voorbij - Reisverslag uit Olveira, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

Jacobus kwam voorbij

Door: Karin

07 Augustus 2014 | Spanje, Olveira

Vandaag hebben we 33 kilometer gelopen, door de miezerregen. Nu zijn we in Olveira en na een lange loopdag is het dan genieten op een terras met een lekker glas tinto verano.
De hele dag heb ik gelopen met een zingende Mieke achter me en dan gaat het dus goed. Muziek in haar oren en hard meezingen, heerlijk!
Net een Fransman gesproken die vond dat Mieke zo goed liep.
Net nadat we koffie hadden gedronken kwamen we een stoet mensen tegen die een houten Jacobus meedroegen. Wij begrepen dat het een soort processie was. Achter Jacobus liepen een hoop mensen en er reden ezelwagens. Een mooi moment.
Na 22 kilometer kwamen we langs een bar die gelukkig een broodje had. Daarna was er niets meer. Je hebt hier bijna geen barretjes onderweg dus als er wel een is moet je op tijd stoppen. We hebben gisteren dus ook onze cake voorraad maar aangevuld en ook onze sap voorraad.
Morgen lopen we naar Muxia. Gisteravond hebben we nog met een Nederlander zitten kletsen die die route al gelopen had. Hij gaf ons een tip over een stukje afsnijden van de route en vertelde ons ook dat we van Muxia naar Finisterre een stuk over het strand kunnen doen. Dat laatste gaan we zeker doen, als het geen hoogwater is!
We hebben er nog steeds zin in en vooral in de laatste dag want die schijnt erg mooi te zijn! Morgen zien we binnen een paar kilometer de zee, volgens een Spanjaard hier, maar dan moet het wel helder weer zijn.
Daar hopen we dus op!

Buen camino

• 07 Augustus 2014 - 22:02

Wim Lambrechts:

Hoi meiden

Wat een afstanden lopen jullie 33 km toe maar. En dat je dan nog adem over hebt om te kunnen zingen. Ik heb vanavond ook gezongen, maar het was goed dat de auto voor de deur van de Gildenbond stond,anders had ik het niet gehaald.Ik vind het ontzettend knap wat jullie doen, maar ja iets wat je graag doet op de fiets naar Santiago en verder of te voet. Als je er plezier in hebt dan kun je het ook.En plezier hebben jullie, dat spat gewoon van elk verslag af. Nog een paar dagen en dan zit het er op.Dan kom je weer met je hele hebben en houden op aarde terug.....ik ken dat gevoel Het is net of je van iets dierbaars afscheid moet nemen. .Maar niemand zal jullie ooit de herinnering aan deze mooie dagen meer af kunnen nemen.
    Ik heb diepe bewondering voor jullie. En dat zeg ik als oude pelgrim.
    Liefs voor jullie allebei!!!!!
    Opa