Bergje op bergje af - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu Bergje op bergje af - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

Bergje op bergje af

Door: Karin

01 Augustus 2014 | Spanje, Palas de Rey

We zijn ongeveer 9 kilometer voor Palas de Rei gestopt. We hebben vandaag 26 kilometer gelopen omhoog en omlaag. Heerlijk lopen maar dat kwam ook omdat het hier iets minder warm is. Om 7 uur zijn we vertrokken en waren 9 kilometer verder in Portomarin. Daar hebben we inkopen gedaan. We moesten tandpasta hebben en hebben gezocht naar een tube met het minste gewicht want we moeten het altijd mee sjouwen! Verder hebben we altijd cake en mueslirepen bij ons, ingeval van nood en vinden we de zoute krokante mais ook lekker onder het lopen. Na de boodschappen hebben we koffie gedronken en na een paar foto's zijn we verder gelopen.
Vandaag hadden we veel toeristen op de route. Je herkent ze aan hun witte benen (die van ons zijn donkerbruin) en aan hun rugzakjes en het feit dat ze overal foto's van maken. Meerdere mensen was dit opgevallen dus het is echt!
Rond 1 uur waren we hier in de herberg en daar hebben we onze was maar eens in de wasmachine gedaan want wassen met de hand maakt niet echt schoon.
Morgen lopen we naar Melide. Een grote plaats maar wel op de helft van een stuk route dus we zullen er wel een slaapplaats kunnen vinden. Iedereen is nu tussen die routeplaatsen naar plekjes aan het zoeken omdat het zo druk is.
Buen camino.