ons huisje op onze rug - Reisverslag uit Belorado, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu ons huisje op onze rug - Reisverslag uit Belorado, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

ons huisje op onze rug

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg

22 Juli 2014 | Spanje, Belorado

Hoi allemaal,
Vandaag hebben we 26 km. gelopen naar Belorado. Twee jaar geleden was dat een saaie weg en nu eigenlijk ook maar toch was het mooi. Het weer was beter. Heerlijk wandelweer en mooie schaduwen. We zijn heel veel honden tegen gekomen die allemaal een aai over hun bol hebben gekregen van Mieke. Als haar rugzak wat groter was nam ze ze allemaal mee naar huis. Toen we brood wilden gaan eten stopte er net een bakkers wagen en dus hebben we in een klein dorpje op een pleintje zitten eten in goed gezelschap van de dorpskatten en honden.

We hebben hier weer een tijdelijk huis met zwembad gevonden. We betrappen ons er weleens op dat we na het boodschappen doen zeggen dat we terug naar huis gaan. Daarmee bedoelen we dan ons adres van die nacht maar omdat daar je rugzak staat en je er een bed hebt is het even je thuis.

In die rugzak zit alles wat we nodig hebben en het blijkt dat je dus heel weinig nodig hebt. We gebruiken alles uit onze rugzak behalve de shirts met lange mouwen en onze slaapmatjes. Die hebben we nog niet nodig gehad. Die rugzak weegt ongeveer 7 kilo en elke morgen moet je weer even wennen aan het gewicht op je rug want buiten de vaste kilo´s neem je ook in ieder geval een liter water mee voor onderweg en wat fruit en koekjes.
Na een uur lopen merk je die rugzak al niet meer behalve als er dan weer een heuvel komt waar je tegenop moet. Je voelt je dan net een slak.

Zodra je aankomt bij je tijdelijke huis is het heerlijik om even een douche te nemen en je kleren te wassen. Daarna even rusten en vandaag doen we dat aan de rand van het zwembad. Pelgrim zijn is best heel zwaar.

Zo dadelijk gaan we onze boodschappen doen. We eten vanavond weer met een internationaal gezelschap en dat is altijd erg gezellig. Morgen willen we doorlopen naar Ages en de dag erna komen we dan aan in Burgos.
Buen camino

  • 22 Juli 2014 - 19:12

    Wim Lambrechts:

    Hoi meiden

    En ik maar denken dat wandelaars het zo zwaar hebben. Nou ik heb nog nooit op weg naar Santiago en overnachting met zwembad getroffen. Maar alle gekheid op een stokkie ,ik ben blij dat het jullie zo goed gaat.Ik neem mijn helm diep af voor jullie. Vooral voor Mieke,maar ook voor jou hoor Esther.
    Ik ben vandaag ook weer op de fiets gesprongen om mijn trots aan al mijn fietsmaten te ventileren. Burgos in zicht en dat is altijd een mooie stad om in aan te komen. Jullie pakken dan de trein en kijk dat zou ik als fietser natuurlijk nooit doen. dus ik reken er op dat je stuk dat je nu overslaat er aan de achterkant weer aanplakt.
    Nog veel plezier en ik blijf jullie volgen.
    Liefs Wim en Nellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 26627

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

camino de frances - finisterre

23 Juni 2012 - 11 Augustus 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: