warm - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu warm - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

warm

Door: esther en mieke

16 Juli 2014 | Spanje, Puente la Reina

We zijn in Puenta de la Reina. Vanmorgen om 7 uur zijn we vertrokken richting alto Perdon. Een heel mooi plekje op de camino. We hebben er foto´s gemaakt en heerlijk genoten van het uitzicht.
Onderweg een heleboel bekenden tegen gekomen, zo ook de Oostenrijkse meisjes uit sjpdp. Zij hadden gisteren 36 km. gelopen.
Wij hebben er vandaag 20 gelopen en zitten nu in een herberg met zwembad. Het is bijna net alsof we op vakantie zijn. Het is ook erg warm dus dat zwembad is heerlijk.
Het leuke van de camino lopen zonder hulp van Jack en Suus is dat we elke avond met andere mensen aan tafel zitten. Je hoort elkaars verhalen, hebt samen veel plezier en helpt elkaar.
Dat eten hebben we in een supermarkt bij elkaar moeten spronkelen. Gisteravond was het spaghetti met doperwten en bruine bonen met wat knakworst en met een lekker flesje wijn is dat een super voedzame maaltijd.
Je kunt hier ook pelgrimsmenu´s eten en dus hebben we al een keer eend op. Dat wist ik pas nadat Mieke het vertelde maar toen zat de eend al in de buik.
Pelgrims zijn één grote tijdelijke familie en na een paar dagen ga je elkaar ook echt kennen en ben je blij elkaar weer te zien. We lopen nu al 2 dagen met Pascal en Marleen en dat is erg gezellig. Bij de herbergen komen we dan vervolgens anderen weer tegen en bedenk je of je samen gaat koken of samen iets gaat eten. Vanavond eten we hier in het dorp een pelgrimsmenu. Morgen lopen we door naar Estella.
Buen camino

• 17 Juli 2014 - 17:21

Judith:

Hoi Esther en Mieke,

Leuk om jullie belevenissen zo te volgen!
    Het zal weer een prachtige, indrukwekkende reis zijn.
    Leuk om zo mensen van overal vandaan tegen te komen!
    Veel succes met jullie volgende tocht!

Groetjes, Frits, Judith en Yinte

• 17 Juli 2014 - 19:57

Jack:

Mieke,

Ga even langs het politiebureau daar om bij afdeling gevonden voorwerpen te vragen of je bril daar ligt, lol.