Riviertjes - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu Riviertjes - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

Riviertjes

27 Juli 2012 | Spanje, Arzúa

Hoi allemaal,
langzaam komt iedereen terug van vakantie en ook voor ons nadert het einde van 5 loop weken.
de vriendinnen van Mieke vinden het maar raar dat ze al die weken aan het lopen is. Zelf vindt ze het niet raar maar ze kan ook niet aangeven waarom ze zo graag wilde lopen. samen hebben we veel dingen gezien, veel gepraat en ook einden in stilte lopen genieten. Vandaag hebben we het veel gehad over weet je nog die ene dag.........
Vandaag liepen we vanaf Palas meteen weer in de drukte over hele mooie paden. Om elke hoek verwachten we vandaag een dorpje met Limburgse vlaai, het is hier heuvelachtig met veel bossen. Zeer prettig lopen en dus heeft Pol veel los gelopen. Dat vond hij fijn en ook dat in elk dal waar we door kwamen een riviertje was waar hij even lekker in kon spelen. Na 9 km hadden we het eerstekoffie dorp en gelukkig ook nog een lege stoel. Daarna zijn we verder gelopen richting Melide. Onderweg nog een Nederlandse vader met zijn zoon gesproken die samen een weekje camino doen. Ook zij hadden al mooie verhalen en ook ontstoken voeten. Wij hebben nog helemaal geen blaren en onze benen en enkels hebben toch besloten dat ze ons gewoon naarSantiago gaan brengen zonder veel pijn, we zijn ze dankbaar.
In Melide hebben we lekker wat gedronken met wat tapas erbij ( je krijgt dat hier bijna overal). Daarna wilde we nog 11 km verder lopen maar omdat Jack ons niet kon vinden zijn we door gelopen tot Arzua. We zitten nu 39.5 km van Santaigo af. Vlak voor Arzua kwamen we het Argentijnse meisje weer tegen dat noodgedwongen doorliep naar Arzua omdat ze nergens anders aan een slaapplaats kon komen. Dat is dan toch het fijne van onze tentjes. Die tentjes kregen gisteravond de volle laag want het donderde en bliksemde hier behoorlijk. Het stof is er nu in ieder geval af.
Groetjes, Mieke en Esther

• 27 Juli 2012 - 17:37

Tante Jeanny:

Ik vind het geweldig wat jullie presteren groetjes aan allemaal

• 27 Juli 2012 - 18:11

Wil En Erik:

Hallo familie,

Wij hebben jullie reisverslagen dagelijks gevolgd en vinden het fantastisch wat jullie daar met z'n vieren plus de honden aan het doen zijn. Wij nemen ons petje af voor Mieke en Esther maar ook voor Jack en Suus die er toch steeds maar weer voor zorgen dat de tenten klaar staan en dat er gegeten kan worden. Mieke ben jij de jongste wandelaarster die vanaf het begin gelopen heeft? Nu nog even doorbijten voor het laatste gedeelte en loop niet te snel anders zijn jullie er eerder dan Wim. Nog een paar hele fijne wandeldagen en dan lekker na genieten.

Groetjes Erik,Wil

• 27 Juli 2012 - 19:27

Hallo Familie:

Enkele dagen is het hier erg druk geweest. Ook het wennen aan de hitte kost enrgie. Zodoende had ik een aantal verslagen niet gelezen. Vanmiddag was het erg drukkend warm en toen heb ik even de tijd genomen om de verslagen die ik had gemist alsnog te lezen. Ik merk dat jullie het nog helemaal niet beu zijn. Natuurlijk is het fijn om over enkele dagen jullie doel te hebben bereikt. Het zal weer wennen worden in Nederland want ik heb het gevoel dat jullie helemaal in een andere wereld hebben geleefd. Geniet nog maar van het laatste stuk.
    Ans Muskens

• 27 Juli 2012 - 19:35

Vaneke:

Hoi Esther en Mieke, nog maar een 'klein' stukje en dan is jullie loop-avontuur ten einde!Wat een prestatie voor jullie alle 4 en de honden niet te vergeten. Ik heb van iedere keer dat ik jullie belevenissen heb gelezen, genoten en wens jullie de laatste dagen nog heel veel wandelplezier toe! Geniet met volle teugen van Santiago....ik geniet vast nog 2x mee. Dank jullie wel dat wij een beetje met jullie mee mochten lopen.
    Groetjes, Vaneke

• 27 Juli 2012 - 20:19

Piet Van Der Velden :

hoi stoere binken,wat jullie meemaken kun je een ander niet goed uitleggen,je moet het zelf meegemaakt hebben. de laatste loodjes wegen altijd zwaar.zondag met pap en opa herenigd worden lijkt me super gaaf,geniet er nog met volle teugen van en op naar zondag
    gr piet