De weg kwijt - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu De weg kwijt - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van miekeenesther - WaarBenJij.nu

De weg kwijt

23 Juli 2012 | Spanje, Tríacastela

Hoi allemaal,
vandaag was weer een mooie dag. We zaten in o ceibrero boven de bewolking en dat is altijd een wonder om te zien. Over bergtoppen zijn we gelopen tot Hospital. Daar smaakte de koffie goed en was het tijd voor een gesprek in het Frans. Daarna weer verder. Vlak voor een steil klimmetje kwamen we bij een klein mooi kerkje daar ontmoeten een een Belgische pater die hier in de zomermaanden woont en werkt. Hij had voor Pol nog een lekker stukje brood en met het bergwater dat hij buiten kon drinken was dat een feestje op zijn verjaardag. Na het steile klimmetje langzaam omlaag langs eenzamer dorpjes. Dat ging goed tot 6 km voor triacastela. Daar raakte we de weg kwijt en zijn we gaan dwalen. Na een tijdje hoorde we van een mevrouw waar we waren en bleek dat we nog een heel eind moesten. jack toch maar even gebeld en die heeft ons opgepikt. Morgen stArten we op het laatste stuk voor triacastela want die afdaling is zo mooi datwe hem niet willen missen. Daarna lopen we naar Sarria waar we nu al op de camping staan. Het is hier druk met pelgrims want we naderen de 100 km grens.
gisteravond hebben we nog afscheid genomen van de camping baas, veearts, boer en grote vriend van Pol. We kregen nog een fles eigen gemaakte rode wijn mee en die was erg lekker maar wel sterk. We komen op veel verschillende campings maar die in Villafranca was wel een hele speciale, geen luxe , vaak een koude douche maar mooie plaatsen en lekkere koffie en een fijne campingeigenaar.
groetjes van ons allemaal

• 24 Juli 2012 - 12:07

Kaat:

Hoi,

Het gaat goed! Jullie zijn er echt bijna! Ik heb nog niks van pap en Ben gehoord, maar ik neem aan dat die nu op de fiets zitten!
    Zou het de weg kwijt raken misschien iets te maken hebben gehad met die zelf gestookte wijn?!
    Geniet er maar van, van alle mooie landschappen die jullie zien, alle vriendelijke mensen die jullie tegenkomen en alle dingen die jullie krijgen!
    Veel succes weer en ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen van papa/opa!

Groetjes